Všichni nyní budeme hledat cesty, jak překlenout čas COVID karantény a období zmrazení či zredukování výkonu firem, a tím pádem i jejich ekonomiky. Kde má smysl hledat úspory, kde šetřit a kde naopak nešetřit? Nabízíme možnost hledat úspory z pohledu personalistiky.
Nabídka služeb a projektů, které jsme pro Vás připravili pro poCOVIDOVOU dobu:
1. Recruitment – vyhledání zaměstnance
I v době, kdy firmy musí šetřit, mohou služby vyhledávání zaměstnanců přijít vhod. Jde o tyto situace:
- Výměna příliš „drahých lidí" za levnější. Práci je třeba stále odvést, ale z důvodů absolutního nedostatku volných kandidátů na pracovním trhu došlo k tomu, že jste akceptovali veškeré mzdové požadavky uchazeče, i když jeho pracovní praxe tomu zcela neodpovídala. Pak poměr mezi vyplacenou mzdou a výsledky výkonů jsou v záporné bilanci.
- Je potřeba nahradit zaměstnance, který se zcela neosvědčil. Využijte stávající situace, kdy pracovní trh začne nabízet více kandidátů a bude možné si lépe vybrat. Neboť aktuálně končí diktát zaměstnanců.
- Procesy, které bylo potřeba zavést a na jejich instalaci byli najmutí specialisté a odborníci, kterým bylo potřeba za jejich know how či zkušenost dobře zaplatit. Nahraďte je levnějšími lidmi. Ti se postarají o udržení nového procesu v chodu, ale jeho zavedení by na počátku nezvládli.
2. Organizační a personální audity
V každém týmu jsou pracanti a jiní se tzv. vezou. Ti neproduktivní často svou nižší výkonnost schovávají a budují si kolem sebe jen dojem důležitých nebo permanentně přetížených. Umíme pro Vás odlišit ty výkonné, užitečné. Analýzou organizace práce v týmech lze zjistit objem práce, i jak je mezi jednotlivce rozdělená. Zda se stesky „přetížených" zakládají na pravdě. Jak je práce v týmu organizačně zvládnutá a zda je možné ji udělat efektivněji, levněji, s menšími mzdovými náklady.
Prověřte tak své back office týmy, účtárny, ekonomická oddělení, ale i technické úseky zaměřené na přípravu výroby, nákup nebo logistiku.
Výsledkem bude:
- Prověření vynaložených personálních nákladů spojených se zaměstnanci. Hledání úspor v personálních procesech a způsobu jejich zajištění.
- Prověření produktivity jednotlivých zaměstnanců v týmu.
- Redukci personálu, pokud se ukáže, že objem práce by bylo možné zpracovat s menším počtem lidí.
- Konkrétní vytipování nejslabších zaměstnanců z hlediska objemu vykonané práce, její kvality, praxe, zkušeností apod
- Určení klíčových zaměstnanců – nositelů know how, jejichž odchod by firmu poškodil nebo dostal do potíží z hlediska nutné kontinuity informací a plynulého zpracování stanovených úkolů.
- Identifikování slabých míst či neuralgických bodů v týmu, které mohou ohrozit výkonnost celku.
- Personální plánování ve výhledu k budoucím potřebám a finančním nákladům.
3. Outsourcing „tvrdé" personalistiky
S našimi klienty jsme prožili první velkou krizi v letech 2008 – 2010. Z této doby máme zkušenost, jak se klienti snažili snižovat své vnitřní náklady. Jedním z kroků, ke kterým v té době přistoupili, bylo nahrazení interních služeb externím outsourcingem. Pro toto řešení se často hodilo právě personální oddělení. Přestože systematická práce s personálem je nutná, určitou dobu je možné ji „ošidit" a zabezpečit tento typ aktivit externí spoluprací.
Co lze svěřit externímu partnerovi:
- Komplexní personální agendu spojenou s nástupy a výstupy zaměstnanců
- Nastavení personálních procesů a vytvoření směrnic
- Péči o personální dokumentaci a její udržení v aktuální podobě
- Zajištění procesů náboru nových zaměstnanců a jejich adaptace
- Péče o vzdělávání zaměstnanců ze zákona a BOZP
- Zpracování mezd